OGŁOSZENIE O NABORZE
NA STANOWISKO INSPEKTORA
DO SPRAW ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH, FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO, OBSŁUGA ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH, PROWADZENIE SKŁADNICY AKT. w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łubnicach.
Nazwa i adres jednostki
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach, ul. gen. Sikorskiego 102 ,98-432 Łubnice.
Określenie stanowiska: inspektor ds. świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego.
Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę,
2) wymiar czasu pracy – 1 etat,
3) praca od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łubnicach w poniedziałek od godz.7,00-16,00, od wtorku do czwartku od godz. 7,00-15,00 oraz w piątek od godz. 7,00 – 14,00.
4) miejsce wykonywania pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach, ul. gen. Sikorskiego 102 ,98-432 Łubnice parter budynku,
5) stanowisko związane z pracą przy komputerze.
6) bezpośredni kontakt z klientami,
Czas pracy: 8 godzin dziennie.
Wymagania niezbędne
1.Posiadanie obywatelstwa polskiego,
2.Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,
3.Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
4.Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
5.Wykształcenie wyższe, mile widziane doświadczenie w pracy w dziale świadczeń rodzinnych oraz pracy administracyjno biurowej.
6.Znajomość przepisów prawnych z zakresu:
a) ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy,
b) ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy,
c) ustawy z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy,
d) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.
e) ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
f) ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach
g) znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną znajomością w.w ustaw i rozporządzeń w sprawie trybu postępowania o w.w świadczenia,
h) bardzo dobra znajomość obsługi programów MS Office (Excel, Word),umiejętność obsługi urządzeń biurowych,
Wymagania dodatkowe:
1.Umiejętność dobrej organizacji pracy
2.Predyspozycje osobowościowe: komunikatywność, rzetelność, dyspozycyjność,
3.Umiejętność interpretacji przepisów prawa,
4.Umiejętność formułowania decyzji oraz innych pism administracyjnych,
5.Umiejętność analitycznego myślenia,
6.Umiejętność rozwiązywania problemów,
7.Umiejętność dobrej organizacji pracy w zespole,
8.Odporność na stres, kreatywność sumienność,
9.Umiejętność dostosowania tempa pracy do ustawowych terminów,
10.Umiejętność planowania pracy,
11.Gotowość do podnoszenia kwalifikacji,
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1.Prowadzenie postępowań w sprawach związanych z przyznawaniem i wypłatą świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących ww. świadczeń, prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,
2.Sporządzanie sprawozdań rzeczowo – finansowych oraz planowanie potrzeb w zakresie ww. świadczeń, list wypłat, informacji, analiz.
3.Prowadzenie dokumentacji związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych,
4. Prowadzenie składnicy akt.
5.Prowadzenie korespondencji w.w sprawach,
6.Prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń,
7.Współpraca z komornikiem sądowym,
8.Przygotowywanie wniosków do Prokuratury o ściganie za przestępstwo uchylania się od obowiązku alimentacyjnego.
9.Udział w szkoleniach w celu podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych,
10.wykonywanie innych poleceń zleconych przez kierownika GOPS w Łubnicach.
11.Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe na wypłatę w.w świadczeń.
12.Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznania prawa do w.w świadczeń.
13.Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu świadczeń wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,
14.Prowadzenie postępowań oraz wydawanie zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Programu „Czyste Powietrze” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.
Kandydaci zgłaszający się do konkursu proszeni są o złożenie pisemnej oferty zawierającej następujące dokumenty:
- Curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej – podpisane odręcznie;
- List motywacyjny – podpisany odręcznie;
- Kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie -podpisane za zgodność z oryginałem podpis odręczny;
- kopie dokumentów potwierdzających dotychczasowe zatrudnienie – podpisane za zgodność z oryginałem podpis odręczny;
- oświadczenie o posiadanym obywatelstwie – podpisane odręcznie; (druk w załączeniu do ogłoszenia).
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych – podpisane odręcznie; (druk w załączeniu do ogłoszenia).
- Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – podpisane odręcznie; (druk w załączeniu do ogłoszenia),
- Oświadczenie o braku przeciwwskazań w zakresie stanu zdrowia do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym; (druk w załączeniu do ogłoszenia).
- W przypadku niepełnosprawności – kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
- Podpisane oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (druk w załączeniu do ogłoszenia).
Termin i miejsce składania dokumentów
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach, z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem
„Ogłoszenie o naborze na stanowisko inspektora ds. Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Składnicy Akt.”
w terminie do dnia 30.09.2025 r. do godz. 12:00 w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej , pokój Nr 2, parter.(ul. gen. Sikorskiego 102, 98-432 Łubnice)
– lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu )
Dokumenty, które nie spełniają wymogów formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.
Zakwalifikowani kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie, miejscu i formie dalszego postępowania rekrutacyjnego.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej https://gopslubnice.com.pl oraz BIP(https://www.bip.lubnice.akcessnet.net)
Kandydaci, z wyjątkiem kandydata wyłonionego w wyniku przeprowadzonego konkursu, mogą dokonywać odbioru złożonych dokumentów w okresie 1 miesiąca od zakończenia procedury rekrutacyjnej. Po upływie wyżej wymienionego terminu dokumenty te zostaną komisyjnie zniszczone.
Łubnice dnia, 17.09.2025 r.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Łubnicach
Jadwiga Podejma
