Plan dyżurów Punktu Konsultacyjnego w Łubnicach w miesiącu listopadzie i grudniu 2025 r.

Plan dyżurów Punktu Konsultacyjnego

w Łubnicach

15.11.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

29.11.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

13.12.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

27.12.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

konsultacje w budynku GOPS w Łubnicach

(wejście od ulicy Piastowskiej)

Dyżur pełni Terapeuta Uzależnień

Pani Anna Chudecka

tel. 668 337 229

Nabór wniosków do Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach informuje o naborze do resortowego programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026.

logotyp Fundusz. Solid 0

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej 10 października 2025 r. ogłosił nabór wniosków na realizację Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026.

Realizacja Programu zaplanowana jest od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej 10 października 2025 r. ogłosił nabór wniosków na realizację Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026. Na realizację zadań w ramach Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej planuje przeznaczyć  w 2026 r. kwotę  205 166 000,00 zł.

O uzyskanie środków z Funduszu na realizację zadań w ramach Programu, mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego lub powiatowego.

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  1.  dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub
  2.  osobami niepełnosprawnymi posiadającymi: 
  •  orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo,
  • orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2025 r. poz. 913)

-poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą z niepełnosprawnością dysponować będą czasem, który mogą przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych. Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Terminy naboru wniosków w ramach Programu:

Gmina/powiat składa wniosek do właściwego wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego dostępnego na stronie internetowej Generator Funduszu Solidarnościowego (serwis zewnętrzny) w terminie od dnia 10 października 2025 r. do dnia 3 listopada 2025 r.

Ogłoszenie o naborze wniosków, Program wraz z załącznikami dostępne są pod adresem: Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych (serwis zewnętrznych)

Informacja Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łubnicach o wydawaniu żywności w miesiącu październiku 2025

Żywność baner

Informacja Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łubnicach o wydawaniu żywności w miesiącu październiku 2025

DYSTRYBUCJA ŻYWNOŚCI

Dystrybucja żywności w formie paczek żywnościowych dla zakwalifikowanych osób potrzebujących w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 odbędzie się:

  • Termin: 8 październik 2025 r. od godz. 9:00 – 12:00
  • Miejsce: Centrum Kultury Wsi w Wójcinie (Sala OSP w Wójcinie, ul. Strażacka 4).

Szczegółowych informacji uzyskać można w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łubnicach ul. Gen. Sikorskiego 102, na stronie: www.gopslubnice.pl lub pod nr tel. 62 7847023.

Informacja

W dniu 26 września (piątek) w związku z udziałem w akcji

,,SPRZĄTANIE ŚWIATA”

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach

będzie czynny do godziny 12.00.

Ogłoszenie o  naborze na wolne stanowisko urzędnicze inspektora ds. Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego, Zakładowego Funduszu  Świadczeń Socjalnych, Składnicy Akt w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łubnicach

                                                               OGŁOSZENIE O NABORZE

                                              NA STANOWISKO INSPEKTORA

         DO SPRAW ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH, FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO, OBSŁUGA  ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH, PROWADZENIE SKŁADNICY AKT. w  Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łubnicach.

Nazwa i adres jednostki

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach, ul. gen. Sikorskiego 102 ,98-432 Łubnice.

Określenie stanowiska: inspektor ds. świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego.

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

1) wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę,

2) wymiar czasu pracy – 1 etat,

3) praca od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łubnicach w poniedziałek od godz.7,00-16,00, od wtorku do czwartku od  godz. 7,00-15,00 oraz w piątek od godz. 7,00 – 14,00.

4) miejsce wykonywania pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach, ul. gen. Sikorskiego 102 ,98-432 Łubnice parter budynku,

5) stanowisko związane z pracą przy komputerze.

6) bezpośredni kontakt z klientami,

Czas pracy: 8 godzin dziennie.

Wymagania niezbędne

1.Posiadanie obywatelstwa polskiego,

2.Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,

3.Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,

4.Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

5.Wykształcenie wyższe, mile widziane doświadczenie w pracy w dziale świadczeń rodzinnych oraz pracy administracyjno  biurowej.

6.Znajomość przepisów prawnych z zakresu:

a) ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy,

b) ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów  oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy,

c) ustawy z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy,

d) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.

e) ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,

f) ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach

g) znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną znajomością w.w ustaw i rozporządzeń w sprawie trybu postępowania o w.w świadczenia,

h) bardzo dobra znajomość obsługi programów MS Office (Excel, Word),umiejętność obsługi urządzeń biurowych,

 Wymagania dodatkowe:

 1.Umiejętność dobrej organizacji pracy

 2.Predyspozycje osobowościowe: komunikatywność, rzetelność, dyspozycyjność,

 3.Umiejętność interpretacji przepisów prawa,

 4.Umiejętność formułowania decyzji oraz innych pism administracyjnych,

 5.Umiejętność analitycznego myślenia,

 6.Umiejętność rozwiązywania problemów,

 7.Umiejętność dobrej organizacji pracy w zespole,

 8.Odporność na stres, kreatywność sumienność,

 9.Umiejętność dostosowania tempa pracy do ustawowych terminów,

10.Umiejętność planowania pracy,

11.Gotowość do podnoszenia kwalifikacji,

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1.Prowadzenie postępowań w sprawach związanych z przyznawaniem i wypłatą świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących ww. świadczeń, prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,

2.Sporządzanie sprawozdań rzeczowo – finansowych oraz planowanie potrzeb w zakresie ww. świadczeń, list wypłat, informacji, analiz.

3.Prowadzenie dokumentacji związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych,

4. Prowadzenie składnicy akt.

5.Prowadzenie korespondencji w.w sprawach,

6.Prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń,

7.Współpraca z komornikiem sądowym,

8.Przygotowywanie wniosków do Prokuratury o ściganie za przestępstwo uchylania się od obowiązku alimentacyjnego.

9.Udział w szkoleniach w celu podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych,

10.wykonywanie innych poleceń zleconych przez kierownika GOPS w Łubnicach.

11.Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe na wypłatę w.w świadczeń. 

12.Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznania prawa do w.w świadczeń.

13.Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu świadczeń wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,

14.Prowadzenie postępowań oraz wydawanie zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Programu „Czyste Powietrze” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.

Kandydaci zgłaszający się do konkursu  proszeni są o złożenie pisemnej oferty zawierającej następujące dokumenty:

  1. Curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej – podpisane odręcznie;
  2. List motywacyjny – podpisany odręcznie;
  3. Kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie -podpisane za zgodność z oryginałem podpis odręczny;
  4. kopie dokumentów potwierdzających dotychczasowe zatrudnienie – podpisane za zgodność z oryginałem podpis odręczny;
  5. oświadczenie o posiadanym obywatelstwie – podpisane odręcznie; (druk w załączeniu do ogłoszenia).
  6. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw        publicznych –  podpisane odręcznie; (druk w załączeniu do ogłoszenia).
  7. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – podpisane odręcznie; (druk w załączeniu do ogłoszenia),
  8. Oświadczenie o braku przeciwwskazań w zakresie stanu zdrowia do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym; (druk w załączeniu do ogłoszenia).
  9. W przypadku niepełnosprawności – kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
  10. Podpisane oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (druk w załączeniu do ogłoszenia).

Termin i miejsce składania dokumentów

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach, z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem

„Ogłoszenie o naborze na stanowisko inspektora  ds. Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Składnicy Akt.”

w terminie do dnia 30.09.2025 r.  do godz. 12:00 w  Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej , pokój Nr 2, parter.(ul. gen. Sikorskiego 102, 98-432 Łubnice)

– lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu )

Dokumenty, które nie spełniają wymogów formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Zakwalifikowani kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie, miejscu i formie dalszego postępowania rekrutacyjnego.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej https://gopslubnice.com.pl  oraz  BIP(https://www.bip.lubnice.akcessnet.net)

Kandydaci, z wyjątkiem kandydata wyłonionego w wyniku przeprowadzonego konkursu, mogą dokonywać odbioru złożonych dokumentów w okresie 1 miesiąca od zakończenia procedury rekrutacyjnej. Po upływie wyżej wymienionego terminu dokumenty te zostaną komisyjnie zniszczone.

Łubnice dnia, 17.09.2025 r.                          

                                                                                                                                                                                                                  Kierownik

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

                                                                                                             w Łubnicach

                                                                                                        Jadwiga Podejma    

Plan dyżurów Punktu Konsultacyjnego w Łubnicach

Plan dyżurów Punktu Konsultacyjnego w Łubnicach

27.09.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

11.10.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

25.10.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

08.11.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

konsultacje w budynku GOPS w Łubnicach

(wejście od ulicy Piastowskiej)

Dyżur pełni Terapeuta Uzależnień

Pani Anna Chudecka

tel. 668 337 229

Informacja Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łubnicach o wydawaniu żywności w miesiącu wrześniu 2025

Żywność baner

Informacja Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łubnicach o wydawaniu żywności w miesiącu wrześniu 2025

DYSTRYBUCJA ŻYWNOŚCI

Dystrybucja żywności w formie paczek żywnościowych dla zakwalifikowanych osób potrzebujących w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 odbędzie się:

  • Termin: 12 września 2025 r. od godz. 9:00 – 12:00
  • Miejsce: Centrum Kultury Wsi w Wójcinie (Sala OSP w Wójcinie, ul. Strażacka 4).

Szczegółowych informacji uzyskać można w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łubnicach ul. Gen. Sikorskiego 102, na stronie: www.gopslubnice.pl lub pod nr tel. 62 7847023.

Świadczenie rodzinne – nowy okres zasiłkowy 2025/2026

Świadczenie rodzinne – nowy okres zasiłkowy 2025/2026

Informacja o nowym okresie zasiłkowym

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach przypomina o możliwości składania wniosków o ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego i dodatków do zasiłku rodzinnego oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego na nowy okres zasiłkowy 2025/2026, który zaczyna się od dnia 1 listopada 2025 r. i trwa do dnia 31 października 2026 r. można składać:

  • elektronicznie za pomocą portalu Emp@tia lub ePUAP
  • osobiście w GOPS Łubnice. 

Istotnym warunkiem, który należy spełnić, aby otrzymać zasiłek, jest kryterium dochodu, które aktualnie wynosi 674 zł miesięcznie na osobę w rodzinie. Jeżeli członkiem rodziny jest niepełnosprawne dziecko, to kryterium dochodowe wynosi 764 zł. Osobom uprawnionym do pobierania zasiłków rodzinnych przysługuje prawo do dodatków do zasiłku rodzinnego z tytułu: opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego, samotnego wychowywania dziecka, wychowywania dziecka w rodzinie wielodzietnej, kształcenia i rehabilitacji dziecka, urodzenia dziecka, rozpoczęcia roku szkolnego, podjęcia przez dziecko nauki w szkole poza miejscem zamieszkania.

W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenia rodzinne na nowy okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami:

  • od dnia 1 lipca 2025 r. do dnia 31 sierpnia 2025 r., ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 30 listopada 2025 r.
  • od dnia 1 września 2025 r. do dnia 31 października 2025 r., ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 31 grudnia 2025 r.
  • od dnia 1 listopada 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r., ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz wypłata przysługujących świadczeń następuje do dnia 29 lutego 2026 r.

FUNDUSZ ALIMENTACYJNY 2025/2026

Od 1 października 2025 roku rozpocznie się nowy okres świadczeniowy 2025/2026, na jaki ustala się prawo do świadczenia z funduszu alimentacyjnego.

Wnioski o świadczenia z funduszu alimentacyjnego złożone na okres świadczeniowy 2025/2026 będą rozpatrywane na podstawie dochodów rodziny za rok 2024 z uwzględnieniem bieżących zmian w sytuacji dochodowej.

W przypadku, gdy osoba ubiegająca się o świadczenia z funduszu alimentacyjnego na nowy okres świadczeniowy złoży wniosek wraz z dokumentami:

  • do dnia 31 sierpnia, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata świadczeń przysługujących za miesiąc październik następuje do dnia 31 października.
  • od dnia 1 września do dnia 30 września danego roku, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń z funduszu alimentacyjnego następuje do dnia 30 listopada tego roku.
  • od dnia 1 października do dnia 31 października danego roku, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń z funduszu alimentacyjnego następuje do dnia 31 grudnia tego roku.
  • od dnia 1 listopada do dnia 30 listopada danego roku, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń z funduszu alimentacyjnego następuje do dnia 31 stycznia następnego roku.
  • od dnia 1 grudnia danego roku do dnia 31 stycznia następnego roku, ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz wypłata przysługujących świadczeń z funduszu alimentacyjnego następuje do ostatniego dnia lutego następnego roku.

Prawo do świadczenia z funduszu alimentacyjnego przysługuje, jeżeli dochód rodziny w przeliczeniu na osobę nie przekracza 1 209,00 zł.

Warsztaty kulinarne w ramach działań towarzyszących POPŻ

Dnia 28 sierpnia 2025 r. w siedzibie ,,Stokrotki” w Łubnicach odbyły się warsztaty kulinarne w ramach działań towarzyszących Programu Operacyjnego na Pomoc Żywnościową 2021-2027 – Podprogram 2024.
Podczas warsztatów uczestnicy mieli okazję wykazać się kreatywnością w przygotowywaniu potraw z produktów otrzymywanych w ramach Programu. W ramach zajęć powstało pyszne ciasto marchewkowe oraz łazanki.

Na zakończenie warsztatów odbyła się degustacja przygotowanych potraw a wszyscy uczestnicy otrzymali przepisy, aby w domowym zaciszu móc odtworzyć prezentowane dania.

Serdecznie dziękujemy prowadzącym za doskonałą organizację i miłą atmosferę oraz wszystkim uczestniczącym za swój wkład, zaangażowanie i poświęcony czas.

Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 (FEPŻ) współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus ( EFS+)