Relacja z wieczerzy wigilijnej orgaznizowanej przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach 🎄🎀🎅

W poniedziałek 15 grudnia 2025 roku w restauracji ,,Kazimierz” w Dzietrzkowicach zorganizowano tradycyjne spotkanie wigilijne dla osób samotnych. Były życzenia, dzielenie się opłatkiem, jasełka i oczywiście wigilijne potrawy. Organizatorem spotkania był Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach.

Na Wigilię przybyło około 30 mieszkańców gminy oraz zaproszeni goście w osobach:Wójt Gminy Łubnice Pan Tomasz Pawlik, Przewodniczący Rady Gminy w Łubnicach Pan Marian Baniak oraz proboszcz parafii w Dzietrzkowicach ks. Jarosław Dębiński.

Słowo powitalne wygłosiła kierownik Ośrodka Pani Jadwiga Podejma.

Tradycją naszego spotkania są jasełka przygotowywane przez najmłodszych mieszkańców naszej gminy. W tym roku byli to uczniowie Zespołu Szkół w Dzietrzkowicach pod opieką nauczycieli. Zaproszenie goście po raz kolejny mogli przeżyć historię Marii i Józefa szukających miejsca do schronienia na noc, którzy po bezowocnych poszukiwaniach zdecydowali się przenocować w stajni.

Tegoroczne spotkanie uświetnił również występ zespołu ,,Pokorni”, który swoim śpiewem i muzyką wprowadziła nas w wyjątkowy, świąteczny nastrój 🎤🎸🎼.

Na wigilii zorganizowanej przez Ośrodek Pomocy Społecznej nie zabrakło tradycyjnego łamania się opłatkiem. Wigilijny stół zapełnił się tradycyjnymi potrawami. Każdy mógł liczyć na mały upominek przygotowany przez pracowników naszego ośrodka.

Uczestnicy mieli okazję spędzić chwilę w gronie innych osób, przy świątecznym poczęstunku i kolędach. Spotkanie przyniosło wiele wzruszeń, radości oraz poczucia bliskości i wsparcia, tak ważnych w okresie świąt Bożego Narodzenia.

Jak pokazuje organizowana przez nasz Ośrodek wigilia, by wywołać radość na twarzy drugiego człowieka często wystarczy okazać mu zainteresowanie, pamięć i poświęcić odrobinę swojego czasu.

Podziękowanie dla zespołu ,,Pokorni”

PODZIĘKOWANIE

DLA

Zespołu ,,Pokorni”

za uświetnienie naszego spotkania wigilijnego piękną muzyką, która wprowadziła nas w wyjątkowy, świąteczny nastrój.

Wasze zaangażowanie, talent i radość, z jaką gracie, sprawiły, że ten wieczór stał się jeszcze bardziej magiczny i niezapomniany.

Życzymy Wam wielu sukcesów, satysfakcji z muzykowania oraz radosnych, pełnych ciepła Świąt Bożego Narodzenia.

Z wyrazami wdzięczności

Kierownik i Pracownicy Gminnego Ośrodka

Pomocy Społecznej w Łubnicach

Łubnice, dnia 15 grudnia 2025 r.

Pracownicy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łubnicach pomocnikami Św. Mikołaja 🎅🎁🎀🎄

W dniu 8 grudnia 2025 r pracownicy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łubnicach, którzy wcielili się w role Św. Mikołaja i jego pomocników dostarczyli paczki ze słodyczami dla najmłodszych dzieci.

Paczki trafiły do 26 dzieci z Gminy Łubnice, które zostały wytypowane przez pracowników tutejszego ośrodka pomocy społecznej.

Odwiedziny Mikołaja i elfów, sprawiły dzieciom niespodziankę i przyniosły wiele radości 🎅😀

Pomoc ma charakter profilaktyczny i została sfinansowana ze środków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Łubnicach.

Plan dyżurów Punktu Konsultacyjnego w Łubnicach w miesiącu listopadzie i grudniu 2025 r.

Plan dyżurów Punktu Konsultacyjnego

w Łubnicach

15.11.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

29.11.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

13.12.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

27.12.2025 – SOBOTA od 11.00 do 15.30

konsultacje w budynku GOPS w Łubnicach

(wejście od ulicy Piastowskiej)

Dyżur pełni Terapeuta Uzależnień

Pani Anna Chudecka

tel. 668 337 229

Nabór wniosków do Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach informuje o naborze do resortowego programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026.

logotyp Fundusz. Solid 0

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej 10 października 2025 r. ogłosił nabór wniosków na realizację Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026.

Realizacja Programu zaplanowana jest od 1 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej 10 października 2025 r. ogłosił nabór wniosków na realizację Programu „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2026. Na realizację zadań w ramach Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej planuje przeznaczyć  w 2026 r. kwotę  205 166 000,00 zł.

O uzyskanie środków z Funduszu na realizację zadań w ramach Programu, mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego szczebla gminnego lub powiatowego.

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

  1.  dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub
  2.  osobami niepełnosprawnymi posiadającymi: 
  •  orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo,
  • orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2025 r. poz. 913)

-poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie. Dzięki temu wsparciu osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą z niepełnosprawnością dysponować będą czasem, który mogą przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych. Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Terminy naboru wniosków w ramach Programu:

Gmina/powiat składa wniosek do właściwego wojewody za pośrednictwem Generatora Funduszu Solidarnościowego dostępnego na stronie internetowej Generator Funduszu Solidarnościowego (serwis zewnętrzny) w terminie od dnia 10 października 2025 r. do dnia 3 listopada 2025 r.

Ogłoszenie o naborze wniosków, Program wraz z załącznikami dostępne są pod adresem: Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych (serwis zewnętrznych)

Informacja Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łubnicach o wydawaniu żywności w miesiącu październiku 2025

Żywność baner

Informacja Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łubnicach o wydawaniu żywności w miesiącu październiku 2025

DYSTRYBUCJA ŻYWNOŚCI

Dystrybucja żywności w formie paczek żywnościowych dla zakwalifikowanych osób potrzebujących w ramach Programu Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021-2027 odbędzie się:

  • Termin: 8 październik 2025 r. od godz. 9:00 – 12:00
  • Miejsce: Centrum Kultury Wsi w Wójcinie (Sala OSP w Wójcinie, ul. Strażacka 4).

Szczegółowych informacji uzyskać można w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łubnicach ul. Gen. Sikorskiego 102, na stronie: www.gopslubnice.pl lub pod nr tel. 62 7847023.

Informacja

W dniu 26 września (piątek) w związku z udziałem w akcji

,,SPRZĄTANIE ŚWIATA”

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach

będzie czynny do godziny 12.00.

Ogłoszenie o  naborze na wolne stanowisko urzędnicze inspektora ds. Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego, Zakładowego Funduszu  Świadczeń Socjalnych, Składnicy Akt w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łubnicach

                                                               OGŁOSZENIE O NABORZE

                                              NA STANOWISKO INSPEKTORA

         DO SPRAW ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH, FUNDUSZU ALIMENTACYJNEGO, OBSŁUGA  ZAKŁADOWEGO FUNDUSZU ŚWIADCZEŃ SOCJALNYCH, PROWADZENIE SKŁADNICY AKT. w  Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Łubnicach.

Nazwa i adres jednostki

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach, ul. gen. Sikorskiego 102 ,98-432 Łubnice.

Określenie stanowiska: inspektor ds. świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego.

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

1) wybrany kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę,

2) wymiar czasu pracy – 1 etat,

3) praca od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łubnicach w poniedziałek od godz.7,00-16,00, od wtorku do czwartku od  godz. 7,00-15,00 oraz w piątek od godz. 7,00 – 14,00.

4) miejsce wykonywania pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Łubnicach, ul. gen. Sikorskiego 102 ,98-432 Łubnice parter budynku,

5) stanowisko związane z pracą przy komputerze.

6) bezpośredni kontakt z klientami,

Czas pracy: 8 godzin dziennie.

Wymagania niezbędne

1.Posiadanie obywatelstwa polskiego,

2.Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych,

3.Niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,

4.Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

5.Wykształcenie wyższe, mile widziane doświadczenie w pracy w dziale świadczeń rodzinnych oraz pracy administracyjno  biurowej.

6.Znajomość przepisów prawnych z zakresu:

a) ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy,

b) ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów  oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy,

c) ustawy z dnia 4 listopada 2016r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz aktów wykonawczych do wymienionej ustawy,

d) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.

e) ustawy z dnia 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,

f) ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach

g) znajomość procedur administracyjnych oraz regulacji prawnych ze szczególną znajomością w.w ustaw i rozporządzeń w sprawie trybu postępowania o w.w świadczenia,

h) bardzo dobra znajomość obsługi programów MS Office (Excel, Word),umiejętność obsługi urządzeń biurowych,

 Wymagania dodatkowe:

 1.Umiejętność dobrej organizacji pracy

 2.Predyspozycje osobowościowe: komunikatywność, rzetelność, dyspozycyjność,

 3.Umiejętność interpretacji przepisów prawa,

 4.Umiejętność formułowania decyzji oraz innych pism administracyjnych,

 5.Umiejętność analitycznego myślenia,

 6.Umiejętność rozwiązywania problemów,

 7.Umiejętność dobrej organizacji pracy w zespole,

 8.Odporność na stres, kreatywność sumienność,

 9.Umiejętność dostosowania tempa pracy do ustawowych terminów,

10.Umiejętność planowania pracy,

11.Gotowość do podnoszenia kwalifikacji,

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1.Prowadzenie postępowań w sprawach związanych z przyznawaniem i wypłatą świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego oraz przygotowywanie decyzji administracyjnych dotyczących ww. świadczeń, prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych,

2.Sporządzanie sprawozdań rzeczowo – finansowych oraz planowanie potrzeb w zakresie ww. świadczeń, list wypłat, informacji, analiz.

3.Prowadzenie dokumentacji związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych,

4. Prowadzenie składnicy akt.

5.Prowadzenie korespondencji w.w sprawach,

6.Prowadzenie postępowań w sprawie nienależnie pobranych świadczeń,

7.Współpraca z komornikiem sądowym,

8.Przygotowywanie wniosków do Prokuratury o ściganie za przestępstwo uchylania się od obowiązku alimentacyjnego.

9.Udział w szkoleniach w celu podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych,

10.wykonywanie innych poleceń zleconych przez kierownika GOPS w Łubnicach.

11.Sporządzanie zapotrzebowania na środki finansowe na wypłatę w.w świadczeń. 

12.Współpraca z wnioskodawcami, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania i sprawdzania dokumentacji niezbędnej do przyznania prawa do w.w świadczeń.

13.Prowadzenie sprawozdawczości z zakresu świadczeń wynikających z ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”,

14.Prowadzenie postępowań oraz wydawanie zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej, która zamierza złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Programu „Czyste Powietrze” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.

Kandydaci zgłaszający się do konkursu  proszeni są o złożenie pisemnej oferty zawierającej następujące dokumenty:

  1. Curriculum vitae z przebiegiem nauki i pracy zawodowej – podpisane odręcznie;
  2. List motywacyjny – podpisany odręcznie;
  3. Kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie -podpisane za zgodność z oryginałem podpis odręczny;
  4. kopie dokumentów potwierdzających dotychczasowe zatrudnienie – podpisane za zgodność z oryginałem podpis odręczny;
  5. oświadczenie o posiadanym obywatelstwie – podpisane odręcznie; (druk w załączeniu do ogłoszenia).
  6. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw        publicznych –  podpisane odręcznie; (druk w załączeniu do ogłoszenia).
  7. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – podpisane odręcznie; (druk w załączeniu do ogłoszenia),
  8. Oświadczenie o braku przeciwwskazań w zakresie stanu zdrowia do wykonywania pracy na stanowisku urzędniczym; (druk w załączeniu do ogłoszenia).
  9. W przypadku niepełnosprawności – kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność,
  10. Podpisane oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (druk w załączeniu do ogłoszenia).

Termin i miejsce składania dokumentów

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach, z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem

„Ogłoszenie o naborze na stanowisko inspektora  ds. Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, Składnicy Akt.”

w terminie do dnia 30.09.2025 r.  do godz. 12:00 w  Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej , pokój Nr 2, parter.(ul. gen. Sikorskiego 102, 98-432 Łubnice)

– lub przesłać pocztą (decyduje data wpływu )

Dokumenty, które nie spełniają wymogów formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie nie będą rozpatrywane.

Zakwalifikowani kandydaci, którzy spełnią wymogi formalne zostaną powiadomieni telefonicznie o terminie, miejscu i formie dalszego postępowania rekrutacyjnego.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej https://gopslubnice.com.pl  oraz  BIP(https://www.bip.lubnice.akcessnet.net)

Kandydaci, z wyjątkiem kandydata wyłonionego w wyniku przeprowadzonego konkursu, mogą dokonywać odbioru złożonych dokumentów w okresie 1 miesiąca od zakończenia procedury rekrutacyjnej. Po upływie wyżej wymienionego terminu dokumenty te zostaną komisyjnie zniszczone.

Łubnice dnia, 17.09.2025 r.                          

                                                                                                                                                                                                                  Kierownik

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej

                                                                                                             w Łubnicach

                                                                                                        Jadwiga Podejma